UPOZNAJ SEBE DA BI SE LEPŠE UHLEBIO
- Detalji
- Category: PREDUZIMLJIVI
- Datum kreiranja: 30 oktobar 2015
Knjiga „kako do posla”
U eri vaskolikog crnila i opšte depresije nije zgoreg podsetiti se da život – čak i danas, jeste lep. Da nas na to podseti istoimenom edicijom postarala se naša sugrađanka Snežana Ivanović svojom knjigom – uputstvom „Kako do posla”. Danas kada smo preplavljeni priručnicima ovog tipa iz oblasti popularne psihologije, motivacionih tehnika, jednom rečju – samopomoći, njena knjiga se izdvaja drugačijim pristupom i originalnim, veoma često duhovito napisanim „podučavanjima” i savetima čitaocima.
Knjiga je osmišljena i urađena iz više delova.
- Prva i osnovna stvar je da ljudi pre nego što krenu da traže posao upoznaju sami sebe. Ljudi poslove traže na pogrešan način, „klasičan”: „našao sam oglas za posao, prijavio sam se, primili su me ili ne”, a moja pretpostavka je da čovek ne treba da radi poslove koji se „sami nude” na tržištu – nego one poslove koje voli. To je ključ uspeha ako želiš da ti život bude lep. Cilj je da radiš one stvari u kojima ti uživaš, tvrdi autorka Ivanović, dodajući da to nije nemoguće, čak i ako se oficijelno obrazovanje kandidata „ne poklapa” sa tim željama jer uvek postoje mogućnosti „prebacivanja” i doškolovavanja za one sfere i oblasti zanimanja koje vas interesuju i privlače.
Radi ono što voliš
Samospoznaji ili samoupoznavanju posvećena je prva trećina knjige, a tek onda, naspram toga, kakav je čovek sam i u čemu daje dobre rezultate, pa da u tome treba potražiti „uhlebljenje”. Nije zanemarljiv ni „sud” okoline.
- Moguće je da okruženje u vama prepoznaje neke potencijale koje sami niste uočili. Morate osluhnuti i to, savetuje autorka.
U knjizi su izdvojene tri kategorije poslova: najteža, najlakša i najtraženija zanimanja. Logično, najlakše zanimanje je ono koje sam voliš da radiš.
- Kada nešto voliš da radiš nije ti teško da provedeš „na poslu” čitav dan. Takvi radnici su uvek spremni na sve izazove i motivisani. Najteži posao je onaj koji ne voliš i tada je „sve” teško, čak i one osnovne stvari. A natraženiji poslovi, barem kada smo mi u pitanju, otprilike izgledaju ovako: da se što manje radi, a što veća plata, kancelarijski po mogućstvu, da ti niko ne „visi” nad glavom i da nemaš nikakvu odgovornost, nabraja Snežana, dodajući da „nije ni poenta” – ne raditi baš ništa, jer svi smo stvoreni da nešto damo i doprinesemo društvu.
U knjizi autorka savetuje kako da potražite pravog poslodavca, sastavite si-vi (nikako šablonski tipa: „Poštovani, video sam vaš oglas...”), propratno i (nisu isto) motivaciono pismo.
- Većina poslodavaca kad vidi tipske „večito prepisivane” biografije, jednostavno ih i ne pogleda, već automatski odbacuje. Takođe, u motivacionom pismu neophodno je da budućeg poslodavca ubedite zašto da uposli baš vas, tvrdi Snežana Ivanović.
Treći deo knjige posvećen je (što kod nas zvuči kao „nemoguća misija”) da kada se već zaposlite, dođete i do veće plate.
- Brzo napredovanje generalno je teže u državnim ustanovama, ali u privatnom sektoru to je sasvim normalna i izgledna situacija, ističe naša sagovornica.
Knjiga „Kako do posla” sadrži i dodatke o zanimanjima koja su sada moderna i tražena a ljudi o njima možda nisu ni razmišljali (poput: fri lens poslova, rad na „Jor tjubu” preko njihovih kanala...), kao i o pokretanju sopstvenog biznisa.
Da „progovore” istim jezikom
Želja autorke je da poveže obe strane, i poslodavce i one koji traže posao, i pomogne im da „progovore” istim jezikom.
- Radeći godinama u svojoj firmi „Centru za marketing i edukaciju EMC” sarađivala sam sa preko hiljadu klijenata. Mnogi od njih često su znali da „zakukaju” za kvalitetnom radnom snagom koja ne postoji na tržištu rada. Sa druge strane, gomila ljudi je bez posla. Došla sam na ideju da ih „povežem” i uskladim da (sa)slušaju jedni druge. Poslodavci „ne umeju da objasne” šta hoće, a nezaposleni ne umeju „da im daju” ono što ovima treba. Vredelo je pokušati da „objedinimo te dve struje”, zaključuje autorka.
Nije nezanimljiva priča ni kako je do ove Ivanovićkine knjige uopšte došlo.
- Držala sam eksperimentalana predavanja u saradnji sa udruženjima poput UMMK (Udruženje mladih menadžera Kragujevca), AJSEKOM... Bilo je predviđeno da takva vrsta edukacije traje klasična 32 školska časa. I šta se dogodilo? Neverovatna situacija, ljudi koji su ih pohađali i u proseku od dve nedelje su pronašli posao. Ni sama nisam mogla da poverujem. No, meni je mnogo draža činjenica bila da su svi oni napredovali u firmama gde su se zaposlili u roku od tri do šest meseci. Taj njihov uspeh motivisao me je da na osnovu tih predavanja napišem knjigu, kaže Snežana Ivanović, ne bez ponosa dokazujući da nije samo „jaka” u motivacionom tehnikama i samopomoći, već da joj ni samoreklama (što da ne) nije nepoznanica.
Izdanje – uputstvo za upotrebu „Kako do posla” imaće, što je i logično, svoju promociju i na beogradskom Sajmu, a do sada je već promovisana i na Sajmu zapošljavanja u Novom Sadu i Sajmu privrede u Novoj Pazovi. Promocije tek slede u Kragujevcu, ali i čitavoj Srbiji.
Kako na koricama knjige stoji „njena vrednost je neprocenjiva”, ali oni pravi posvećenici traženja posla na originalan i autentičan način ipak mogu da je nabave za hiljadu dinara.
Zoran MIŠIĆ
IZ RECENZIJA
Posve druga priča
Recenzenti knjige Snežane Ivanović su Zoran Matović, savetnik direktora Nacionalne službe za zapošljavanje u penziji, i Slađana Milošević, akreditovani koač (mentor, trener) i direktorka Mobilisi doo.
Recenzent Matović ovu knjigu (ali i ediciju „Život je lep”) poredi sa Beninijevim istoimenim kinematografskim remek delom, ali i uspesima Novaka Đokovića.
„U delu profesionalne karijere kada sam se bavio pitanjima zapošljavanja sreo sam puno priručnika tipa „Kako do posla”. Svi su oni imali neke svoje vrednosti, ali su, uglavnom, imali informativno-edukativni karakter, pa ponekad bili i dosadni. Priručnik pred vama, uvaženi čitaoče, je posve druga priča. On polazi od Vas i pozicionira Vas u centar događanja i borbe da život bude lep. Ali ne borbe protiv drugih, već pre svega sa samim sobom. U neminovnoj trci i borbi sa drugima najveće šanse na pobedu ima onaj ko je prethodno pobedio sebe. Nije li nam Novak Đoković, toliko puta do sada to poručio i dokazao. Pronaći svoje mesto u okruženju koristeći svoje prirodne i stečene prednosti jeste teško, ali i najlepše”, piše Matović, napominjući da je ovo delo (namenjeno nezaposlenima, kao najvećoj marginalizovanoj grupi u ovom društvu) toliko univerzalno, jer je iskreno, toplo, ljudsko, podsticajno i izazovno, da svako u čije ruke dospe može da nađe nešto za sebe, bez obzira na broj godina, prethodno iskustvo ili sadašnji status.
Da je ovo je knjiga o traženju posla sa pozitivnim stavom i po tome se razlikuje od klasičnih priručnika za traženje posla slaže se i recenzentkinja Slađana Milošević.
„U vremenu kada „negativno” preovladava, naročito kod traženja posla i na poslu, ova knjiga ukazuje na važnost zahvalnosti, pozitivnog stava, razumevanja, dobrih odnosa, saradnje, kao i dobiti i pozitivnog ishoda za sve strane u različitim „procesima” oko zaposlenja i na poslu. Knjiga zastupa proaktivan stav, kao i razumevanje poslodavaca i kolega sa kojima radite”, smatra ona, dodajući da je knjiga korisna ne samo onima koji traže posao, već je od koristi i poslodavcima, jer sadrži korisne savete kako se ponašati na poslu da svi budu zadovoljni.
AUTORKINA BIOGRAFIJA
Pomaže ljudima da ostvare svoje snove
Pisac knjige Snežana Ivanović, po profesiji inženjer informatike, objedinila je svoje dve ljubavi - računare i komunikaciju, pa je 2009. godine osnovala Centar za marketing i edukaciju EMC. Iza sebe ima bogato radno iskustvo u različitim oblastima.
Desetak godina aktivno se bavila novinarstvom, a ima i bogato iskustvo u dizajnu, prodaji, marketingu ... Od osnivanja Centra za marketing i edukaciju aktivno radi kao trener poslovnih veština, a najčešći moduli su na teme: „kako do posla”, „motivacija zaposlenih”, „veština prodaje”, „brendiranje”...
U pripremi su još dva priručnika iz edicije "Život je lep" - Uputstva za upotrebu: Ljubav i Život.
Srećno je udata, živi i radi u Kragujevcu, sa ciljem da pomogne ljudima da ostvare svoje snove.